zondag 22 februari 2015

10.000 stappen per dag

Ik heb pas een stappenteller op mijn telefoon gezet. Ik vind namelijk van mezelf dat ik teveel zit. Voor de televisie, achter de computer, in de auto , etcetra.
Dus om mezelf te motiveren wat meer te gaan bewegen heb ik een stappenteller-app geinstaleerd. En ik schrok me een hoedje. Het aanbevolen doel is 10.000 stappen per dag. Op een normale dag thuis kom ik maar aan de 1500. Dat is dus maar 15% van het doel. Ik wist al dat ik te weinig beweeg, maar dat het zo erg was had ik geen idee van.
Dus vanaf nu ga ik lopen, lopen en nog eens lopen ;-)



Omdat er vast wel meer mensen zijn die moeite hebben met het behalen van 10.000 stappen, heb ik de beste stappen tips op een rijtje:



  • De lunchpauze niet besteden achter uw bureau of in de kantine, maar door een lekkere wandeling te maken. Boterham uit het vuistje, een frisse neus halen en vervolgens met nieuwe energie weer aan de slag.
  • Uw auto een eindje verderop parkeren. Kies eens niet voor de dichtstbijzijnde parkeerplaats, maar zorg dat u nog een stukje moet lopen. Reist u met het openbaar vervoer? Stap dan eens een bus, metro of tramhalte eerder uit.
  • Niet ín een koffiezaakje af spreken met een vriend, familie of kennis, maar uw koffie to go mee te nemen en samen even een blokje om te maken.
  • Breng de kinderen te voet of met de fiets naar school;
  • Laat de auto zo veel mogelijk staan. Je bespaart op brandstof, wat goed is voor je portemonnee, het milieu en je gezondheid;
  • Sta tijdens het wachten niet stil, maar beweeg;
  • Winkel actief: verken verschillende winkels voor je iets koopt.
  •  Loop een groter rondje met de hond
  •  Bied aan om de hond van de buurvrouw/tante/vriendin uit te laten.
  •  Stop met combineren: Haal niet koffie én post in een loopje, maar loop gewoon twee keer.
  •  Compenseer thuiswerken door een stevige wandeling te maken in je lunchpauze
  •  E-mail minder. Loop naar je collega's toe voor kleine vragen.
  •  Loop naar het achterste treinstel, in plaats van degene pal voor je neus (achterin is vaak ook makkelijke een plek te vinden).
  •  Doe de boodschappen lopend.
  • Mijd de lift, neem de trap.



  •  En de laatste: neem een stappenteller. Die maakt je bewust van het feit dat je te weinig of genoeg beweegt. Waardoor je mee (of evenveel) gaat bewegen.


  •  Heb je zelf ook nog een goede tip? Laat dan een reactie achter.


    Liefs Wendy

    2 opmerkingen:

    1. Handig hè zo'n app? Inmiddels heb ik hem van mijn smartphone gehaald omdat hij de batterij leegslurpte, maar na een week de app gebruikt te hebben wist ik wel dat ik genoeg stappen op een dag zet.

      BeantwoordenVerwijderen
      Reacties
      1. Welke app gebruikte je dan? Ik heb Accupedo, maar ik heb niet het idee dat mn batterij zoveel sneller leeg gaat.
        Naar aanleiding van jouw blog heb ik de app geïnstalleerd :-)

        Verwijderen